Анотація
Методичний посібник містить методики здоров’язберігаючих технологій на уроках математики, збірку гумористичних задач (в т.ч. прикладного характеру), фізкультхвилинки, вправи-енергізатори та конспект уроку з використанням здоров’язберігаючих технологій.
ЗМІСТ
1. Вступ……………………………………………………………………………
2. Хвилинки гумору, розв’язування гумористичних задач…………………….
2.1. Зразки гумористичних задач……………………………………………...
2.2.Гумористичні задачі прикладного характеру…………………………
3. Фізкультхвилинки…………………………………………………………….
4. Вправи-енергізатори…………………………………………………………
5. Арифметична та геометрична прогресії (конспект уроку алгебри у 9 класі з використанням здоров’язберігаючих технологій)……………………………
6. Висновки……………………………………………………………………….
7. Список використаних джерел………………………………………………...
1. Вступ
Здоров’я – найдорожчий дар, яким наділила природа людину. Навіть, є така приказка: «В здоровому тілі – здоровий дух». І для того, щоб здоров’я вистачило надовго, потрібно загартовувати дитину від самого народження, формуючи в неї звичку займатися спортом і фізкультурою постійно.
Коли діти приходять до школи, дуже важливо відразу створити такі умови, щоб у них не зникло бажання вчитися. Тому необхідно максимально постаратися, щоб учні хотіли іти на урок, а не ставав той урок для учня мукою. Тільки в таких випадках учень зростатиме і розумово, духовно.
Тільки дякуючи спільним зусиллям учителів, школярів та батьків, дякуючи систематичній, послідовній і творчій роботі з організації фізкультхвилинок, фізкультпауз та інших здоров’язберігаючих технологій забезпечується достатній рівень функціональної діяльності всіх органів та систем організму дітей на уроці, їхній загальний бадьорий стан.
На уроках математики можна використовувати:
1. Хвилинки гумору, розв’язування гумористичних задач;
2. Фізкультхвилинки;
3. Вправи енергізатори;
4. Музичний супровід і т.ін.
2. Хвилинки гумору, розв’язування гумористичних задач
Як відомо, сміх продовжує життя. Тому на уроках математики є доцільними хвилинки гумору, або розв’язування гумористичних задач.
2.1.Зразки гумористичних задач
1. Учениця першого класу Настя та учениця 11 класу Даша з'їли 4 кг цукерок. По скільки кілограмів цукерок з’їла кожна з них,якщо Даша наразі не на дієті і їли вони з однаковою швидкістю?
2. Пожежних навчають одягати штани за 2 секунди. Яку кількість штанів встигне одягнути добре навчений пожежний за 10 хвилин?
3. Скільки літрів молока поміститься в животиках у 9 хлопчиків, якщо в животику одного хлопчика поміщається 500мл?
4. Батьки та сестри обідають, а молодший братик заховався під столом і намагається перепиляти ніжку стола зі швидкістю 4 см в хвилину. Через який час закінчиться обід, якщо товщина ніжки столу 16 см?
5. 18 учнів чекали шкільного автобуса. На зупинці були великі калюжі в ямах, які ще не поремонтували працівники автодору .Коли під’їхав автобус, семеро учнів заляпало брудом, семеро - сховалися за тими, кого заляпало, решта – сховалися у кущі шипшини. Скільки подряпаних учнів поїде в школу, якщо троє так і залишилися їсти ягоди шипшини ?
6. Марійка купила по 4 шоколадні батончики для кожного з чотирьох членів своєї сім’ї. У супермаркеті діяла акція: «1 батончик – 20грн. Кожен шостий батончик безкоштовно!». Скільки грошей заплатила Марійка?
7. Ведмідь дав завдання Маші і своєму далекому родичеві пофарбувати паркан. Маша фарбувала зеленим кольором, родич – синім. Скільки дощечок паркану пофарбовано в зелений колір і скільки – в синій, якщо Маша фарбує у два рази швидше?
8. Пожежник Микола в 0год.00 хв. заступив на зміну. Він був справжнім пожежником, тому вже через 1 хвилину почали долинати звуки хропіння. Його колеги вирішили пожартувати і рівно о другій годині ночі з криші вилили відро води, яка досягне поверхні землі через 4 секунди. Скільки часу залишилося спати Миколі , якщо він хропе вже 1 годину 25хвилин і 11 секунд?
9. Спонсор Василь Іванович приїхав до дитячого садочка подарувати діткам іграшки до новорічних свят. Він роздягнувся в коридорі і пішов до дітей. Доки Василь Іванович роздавав іграшки, Оксанка поклала до кожного кармана по три кубики. Скільки кубиків приніс спонсор назад, якщо у нього на пальто чотири кармани?
10. На шоу «Вишка» прийшов Женя Кошовий. Йому треба було стрибнути у воду з висоти 15 метрів але після того, як він пролетів 5 метрів, злякався і вирішив не брати участь у цьому шоу. Скільки метрів доведеться Жені ще летіти по інерції?
14. У шкільній їдальні Славко вирішив потренуватися до уроку Захист Вітчизни із стрільби. Тому він вирішив озброїтись кашею і обстріляв нею 11 разів Богдана, 12 разів Аню, 4 рази Яну і дві докинув до стола вчителів. Скільки ложок каші збере техпрацівник і що буде Славкові після його шоу?
15. 24 бабусі і 3 дідусі каталися ліфтом і застрягли між поверхами. Третина бабусь стояли мовчки, 7 бабусь з іншої третини зомліли. Решта бабусь і всі дідусі почали натискати подряд на всі кнопки, кричати: "SOS!" і лаяти президента, уряд і всіх міністрів підряд. Яка кількість нервових бабусь і дідусів застрягла між поверхами?
2.2. Гумористичні задачі прикладного характеру
1. Молодший лейтенант Василь Смішний після служби в армії, влаштувався на роботу в міліцію. Щоб бути на гарному рахунку у начальства, він вирішив, що кожного місяця буде збільшувати кількість виявлених порушників на один і той самий відсоток. У січні і новоспечений міліціонер виявив 356 порушників, а у березні – 854. Яка кількість водіїв згадувала Смішного абсолютно несмішними словами у лютому?
2. Баба Яга зібрала навколо себе клуб «Надвечір’я» для тих, кому за… , де щодня протягом 30 днів розповідала історії зі свого життя. В зв’язку з тим, що вона має поважний вік, кожного наступного дня кількість історій зменшувалася на 2. Яку кількість історій розповіла Баба Яга, якщо першого дня було почуто 100 штук?
3. У тому ж клубі «Надвечір’я» вирішили створити касу взаємодопомоги і гроші ділили таким чином: найстарший член клубу бере собі деякі суму, а кожний наступний за віком член – на однакову кількість меншу за попереднього. Оскільки Баба Яга – наймолодший член клубу, вона бере гроші останньою. В цьому місяці поділили 1950 монет, причому найстарший (Кащик Невмирущий) узяв 200 монет, а Баба Яга - 60. Скільки друзів має Баба Яга?
4. В місцевому зоопарку кількість розумних на 43% більша від кількості гарних (зрозуміло, що згідно з легендою мова йде про мавпочок). Крім того 25% розумних є гарними. Який відсоток гарних є розумними?
5. Мама пече шість пирогів: першим вона пече пиріг з капустою (1), другим - з м’ясом (2), потім - з грибами (3), наступний - з квасолею (4), за ним – з гарбузом (5) і останній - з вишнею (6). Доки вона їх випікає, до неї на кухню забігають діти і щоразу з’їдають найгарячіший пиріг. У якому порядку діти не могли з’їсти пироги?
А: 123456 Б:125436 В:32541 Г:456231 Д:654321
6. Джек Горобець та його команда піратів відібрали на кораблі, що пропливав поруч, кілька золотих злитків і хотіли розподілити їх порівну. Але чотирьох із них капітан покарав за непослух, тому покарані не отримали зовсім, а решта отримали на 10 злитків більше. А якби злитків було на 50менше, то кожен (разом із покараними) отримав би на 5 злитків менше. Скільки злитків відібрати пірати?
7. Карлсон, який живе на даху, заготовив 500 банок варення по 0,5 кг кожна. 12% становило суничне варення, 24% - полуничне. На скільки кілограмів погладшає Карлсон, якщо він їстиме лише малинове варення, яке становить 50% від суничного та полуничного варення разом.
8. Лисиця Аліса вирішила змінити професію і податися працювати директором акціонерного товариства «Лебідь, рак і щука». Звичайно, з раком їй не тягатися, а от лебедя можна і «нагріти». Тому вже за літо акціонерне товариство втратило 24600 грн, з яких 35% втратили у червні, а в липні – 110% від втрат за червень. Скільки не дорахувалися власники акціонерного товариства у серпні?
9. Черепаха Тортилла вирішила навідати свою подружку – таку ж прудконогу, як і сама. Вона поспішала, як гірська кізонька і за перший день пройшла 72 м, за другий – 175% від попереднього дня. На якій відстані проживають подружки, якщо за другий день вона пробігла 70% того, що за третій.
10. Котигорошко вирішив побороти Змія Горинича, але, на жаль, щоразу, коли він відрубував голови Змія, в нього на місці кожної зрубаної голови виростає по три нових. Після трьох «підходів» на полі битви залишилися лежати 52 зрубані голови. Яка кількість голів була на початку битви у Змія Горинича?
11. Два друга Кота Леопольда Сірий і Білий можуть з’їсти весь запас сиру супермаркета «Наш край» за 6 днів. Сірий може з’їсти весь сир за 9 днів. За скільки днів з’їв би сир лише Білий?
3. Фізкультхвилинки
Як під час уроків у школі, так і вдома переважну частину доби учні сидять. Вони вчать уроки,сидять біля телевізора та комп’ютера, читають, в’яжуть, малюють і т.ін. При цьому дитина фізично не відпочиває, а, навпаки, напружена, стомлюється і перевтомлюється. Внаслідок всього цього у дитини знижується працездатність, з’являються прояви негативних емоцій, погіршується самопочуття. В неї починає боліти голова, псується настрій, починає порушувати поведінку (на уроках).
В таких випадках необхідно робити перерви, під час яких учні виконували б різноманітні легкі фізичні вправи (фізкультхвилинки). Під час виконання таких вправ краще починає функціонувати мозок, знімається втома як із м’язів, так і з очей, пальців і т.д. Такі перерви повинні бути на кожному уроці математики(особливо у менших школярів). Вони мають включати у себе кілька легких для виконання вправ. Бажано, щоб діти знали зміст фізкультхвилинки, тоді їм легше буде зорієнтуватися у виконанні рухів. Але якщо весь час виконувати одні і ті самі вправи, учням це стає нецікавим, тож доцільно час від часу їх змінювати.
Ще більшого інтересу додають вправи, які виконуються під музику і у віршованій формі. Оскільки діти все таки повинні набратися сил під час виконання вправ, а не стомитися, то доцільним є те, щоб вчитель сам говорив текст , а учні лише виконували вправи. По завершенні фізкультхвилинки дихання має відновитися, тож можна запропонувати заспокійливу ходьбу.
Зразки фізкультхвилинок
1. На пальчики встанемо – До хмарин дістанемо.
(учні піднімаються на пальчиках, підіймаючи догори руки)
Один, два, один, два,
До хмарин дістанемо.
Нахиліться стільки раз,
Скільки качечок у нас.
(учні нахиляються вперед, назад, вліво, вправо)
Один, два, три, чотири, п'ять –
Добре вмієм рахувать!
Скільки покажу грибочків,
Стільки ви зробіть стрибочків.
(учні стрибають на місці)
Один, два, три, чотири, п'ять,
Час усім відпочивать
(учні сідають за парти)
Один, два – руки вище, вище голова.
(учні підняли догори руки, дивляться вгору)Три, чотири – руки тихо опустили.
(учні опустили руки і голови донизу)П'ять, шість, сім – стати тихо всім.
(учні сідають за парти)
За Е. Андрієвою
2. НА БОЛОТІ
На болоті в хороводі (учні ходять, високо підіймаючи коліна і махаючи руками)
Сіра чапля діток водить, (учні кружляють навколо себе)
Танцювали що є сили –
Все болото розмісили. (учні підтанцьовують)
Прилетіли вранці бусли, (учні легенько біжать на місці, змахуючи руками)
Посідали і загрузли. (учні сіли за парти)
Плеснемо в долоні: Хло-хлоп-хлоп! (учні плещуть в долоні) Скачемо на конях: Гоп-гоп-гоп! (учні легенько підскакують на місці) Летимо як птахи: Шусь-шусь-шусь! (учні махають руками) Як повзуть мурахи? Хрусь-хрусь-хрусь. (учні навприсідки ходять) Пострибав горобчик: Цінь-цінь-цінь! (учні стрибають) Дівчинка і хлопчик Молодці!!!! (учні сіли за парти)
4. Вправи-енергізатори
Під час будь-якої спільної діяльності учні час від часу відчувають зниження активності. Одним із засобів для подолання спаду енергії являється вправи-енергізатори. Енергізатор – короткотривала вправа, спрямована на відновлення енергії дітей, інтересу до заняття й зосередження уваги учасників.
Зразки вправ-енергізаторів
«Відгадай»
1. Один з учасників гри описує геометричну фігуру, яку він задував, але не називаючи її, а інші відгадують.
2. Один із учнів говорить частину якого-небудь правила, а решта учнів повинні відгадати, про що йде мова.
3. Один із учасників гри зображає мімікою і жестами який-небудь математичний термін, а інші повинні назвати відгадку.
«Логічний ланцюжок»
1. Учень, який першим починає ланцюжок, називає будь-яке слово, другий – додає слово і пояснює, як воно пов’язане з першим і так далі.
Наприклад: точка – відрізок - чотирикутник – діагоналі і т.д.
2. В руки першому учасникові вчитель дає який-небудь предмет «гаряча картоплина» і називає який-небудь математичний термін. Учень повинен назвати інший математичний термін, який пов'язаний з попереднім і швидко передати «гарячу картоплину» іншому учасникові і т.д.
5.Арифметична та геометрична прогресії (конспект уроку алгебри у 9 класі з використанням здоров’язберігаючих технологій)
Тема уроку: Арифметична та геометрична прогресії
Мета уроку:
• узагальнити знання учнів з теми, систематизувати їх; вдосконалити навички та вміння розв'язувати вправи із використанням властивостей прогресій;
• розвивати навички співнавчання та взаємонавчання;
• виховувати інтерес до математики, удосконалювати навички самоконтролю.
Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань, умінь та навичок.
Прилади та матеріали: проектор,комп’ютери з програмним забезпеченням Test-w2, навчальний посібник.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
- Ви вже вивчили тему «Прогресії» і сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про прогресії, повторимо основні поняття, властивості формул з теми, проведемо паралель між арифметичною та геометричною прогресіями. А для цього ми будемо подорожувати горами і долами, морями і океанами. Будемо вдихати їх аромати та, врешті решт, після кількох зупинок виберемося на найвищу вершину – систематизовані знання прогресій. На разі ви повинні сісти всі так, щоб вам було зручно, закрити очі і уявити цю вершину, де стоїть гарна оцінка «12», а ще подумати, щоб ви хотіли отримати для себе по завершенні нашої подорожі. (Тихенько лунає легка музика)
- А зараз напишіть на стікерах ваші очікування та прикріпіть їх до вершини нашої уявної гори (слайди презентації супроводжуватимуть весь урок).
(Урок буде супроводжуватися тихими звуками природи)
IІI. Актуалізація опорних знань
- Спочатку ми вирушимо морем Знань і зробимо першу зупинку «Теоретичну»
1 . Робота з комп’ютерною програмою Test-w2:
Учні повинні дати відповідь на 12 запитань. На кожне питання є 4 варіанти відповідей. За кожну правильну відповідь ставиться 1 бал. Після завершення тестування комп’ютер видає кількість правильних балів.
Максимальна кількість балів – 12.
- А наступною є зупинка «Ти – мій друг і я – твій друг»
2. Робота в парах
Учні сидять по двоє за партами. Один із них виконує вправи з теми «Арифметична прогресія», другий – «Геометрична прогресія».
По закінченні учні обмінюються зошитами і після оголошення вчителем правильних відповідей перевіряють правильність виконання та записують кількість правильних балів.
Максимальна кількість балів – 12.
Завдання 1
1. Знайдіть різницю арифметичної прогресії, якщо a3=16,a7=4.
2. В арифметичній прогресії x2=-8, x9=27. Знайдіть x5.
3. Знайдіть суму членів арифметичної прогресії 7; 21; 35;… з дев’ятого до двадцять першого включно.
Завдання 2
1. Знайдіть п’ятий член геометричної прогресії: 1; -3;…
2. Знайдіть знаменник геометричної прогресії, якщо b3=9/25, b5=81/625.
3. Знайдіть суму перших восьми членів геометричної прогресії, якщо b8=-1/64, q=-1/2.
ІУ. Фізкультхвилинка
- Стомилися? Це зрозуміло після такої тривалої подорожі. Тож, настав час відпочити. На разі фізкультхвилинка (супроводжується музикою):
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
Нахились уперед, нахились назад. І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один, два, три, чотири – набираємося сили,
Нахились, повернись
І до друга посміхнись.
V. Вдосконалення вмінь та навичок
1. Усні вправи
Вправи енергізатори
«Логічний ланцюжок»
- А на разі наступна зупинка для відновлення енергії – «Енергізатор». Перший, хто починає ланцюжок, називає будь-яке слово пов’язане з темою «Прогресії», другий – додає слово і пояснює, як воно пов’язане з першим і так далі.
2. Розв'язування гумористичних задач.
Два учні розв’язують гумористичні задачі біля дошки, решта може розв’язувати додаткові задачі і також можуть отримати бали.
Максимальна кількість балів – 12.
12. Сержант Петро Цікавий, демобілізувавшись із армії, влаштувався на роботу в ДАІ. Щоб завоювати авторитет, він вирішив щокварталу збільшувати кількість виявлених порушників на одну й ту саму кількість відсотків. У першому кварталі Цікавий виявив 600 порушників, а у третьому – 726. Скільки водіїв згадували сержанта «незлим тихим словом» у другому кварталі?
13. Корпорація «КиївКрутоБуд» будує комфортабельні багатоповерхові будинки у центрі міста на дитячих майданчиках та у скверах. При цьому кожен наступний будинок ( крім шостого) в 1,05 рази вищий за попередній. Перший будинок мав висоту 10м. Шостим був хмарочос, висота якого дорівнювала сумі висот першого та п’ятого будинків. Якої висоти був хмарочос?
Додаткові задачі:
1. У ватазі Робіна Гуда відібрані у багатіїв гроші ділять так: найстарший бере собі певну кількість монет, а кожний наступний – на певну однакову кількість монет меншу, ніж попередній. Робін бере гроші останнім. Одного разу поділили 1950 монет, причому найстарший узяв 200 монет, а Робін - 60. Скільки «підлеглих » у Робіна?
2. Котигорошко бився із Змієм. Але не знав, що кожного разу, коли він відрубував голови Змія, у того на місці зрубаної голови виростає три нових. Після трьох «підходів» на полі битви залишилися лежати 52 зрубані голови. Скільки голів було у Змія на початку битви?
VІ. Підсумок уроку
На початку уроку учням було видано по хмаринці, сонечку, рожевій та блакитній квітці.
- Пригадайте свої сподівання від уроку. Чи задоволені ви залишилися, чи всі ваші сподівання ствердилися? І в залежності від результатів, причепіть на нашу вершину гори, куди ми так старанно добиралися хмаринку або сонечко. А підніжжя гори прикрасьте рожевою або блакитною квіткою.
Учні виконують
- А тепер давайте подивимося на результат нашої спільної діяльності.
Виставлення оцінок (набрана за урок сума балів ділиться на 3)
VІI. Домашнє завдання
6. Висновок
Кожен сучасний педагог повинен знати, володіти і застосовувати здоров’язберігаючі технологї, оскільки вони являються однією з йогонайголовніших складових професійної компетентності.
Кожен урок сучасного педагога повинен бути здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров’язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
Саме від вчителів і батьків залежить , яке здоров’я матимуть наші діти і чи матимуть його взагалі.
Якщо ми будемо використовувати як під час уроків, так і під час перерв, виховних заходів, вдома вищезгадані здоров’язберігаючі методики, то ми досягнемо того, що наші діти будуть здорові і щасливі, будуть радувати нас своїми успіхами і зможуть подолати у своєму житті будь-які труднощі.
7.Список використаних джерел
1. http://mamka.info/
2. http://perezvin.at.ua/
3. http://static.klasnaocinka.com.ua/
4. http://teacherjournal.com.ua/
5. http://ves-elo.ru/
6. http://www.darchik.ru
7. oipopp.ed-sp.net
8. Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» :2012-2013 н.р. Інформаційний вісник/Укл.:А.С.Добосевич, М.С.Добосевич, О.М.Добосевич, Р.Є.Кокорузь, О.Б.Таратула. - Львів: Каменяр, 2013. – 60с.
9. Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» :2013-2014 н.р. Інформаційний вісник/Укл.:А.С.Добосевич, М.С.Добосевич, О.М.Добосевич, Р.Є.Кокорузь, О.Б.Таратула, С.А.Цар - Львів: Каменяр, 2013. – 61с.
DreInvoma
2018-02-05 05:07:42Cialis Alle Erbe Funziona Need Stendra Low Price Cialis Da Disturbi [url=http://cheapciali.com]cialis[/url] Cialis Non Prescription Needed Usa Viagra Doctors In Fort Lauderdle Skypharmacy...