Тренінг «Безпека в Інтернеті»

Хід заходу

Вчитель. Добрий день! На столах у вас по три смайлики, виберіть той, який відповідає вашому настрою і прикріпіть їх на дошці.

Вчитель. Як багато посмішок засвітилося. Дякую!

Вчитель. А це мій настрій. Я готова продуктивно співробітничати з вами. Успіху всім нам!

Вчитель . І розпочнемо ми наше заняття знайомством. Оскільки всі ви знаєте один одного, то будемо знайомитися з вашими «ніками» . На ватмані намальоване сонце без променів. Вам пропонується придумати собі «нік», написати на стікерах у формі промінчиків і приклеїти на сонце і розповісти, чому саме такий «нік».

Виконання вправи

Вчитель. Хотілося б почути, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття. (Очікування) Зараз випо черзі, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…» будете говорити про свої очікування.

Виконання вправи

Вчитель. Сьогодні ми розширимо знання про безпечний Інтернет.

Тож згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті.

Відповідь учня: безпека – це щось нас попереджає, застерігає пропонує виконувати завдання так, а не інакше. Безпека відіграє важливу роль в нашому житті. Безпека – це правила поведінки на воді, на льоду, з електричними приборами, піротехнічними засобами і т.д. і т.п.

Вчитель: до нашого заняття використаємо епіграф:

Безпека – це життя людини,

Безпека – це наше майбуття.

Прийміть до серця світ природи –

Прекрасне буде всіх життя!

Учень (виступ супроводжується слайдами) У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Отже, Інтернет – перспективний сектор економіки, який швидко розвивається.

У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільних телефонів,а школярі не розуміють, як без цього жив світ 20-22 роки тому.

На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету.

У даний час Інтернетом користується 710 029 070 людей. Найбільше зростання користуванням Інтернетом відбувається серед молоді.

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, включаючи пересилки МSМ і SМS, шукають інформацію на Інтернет-сторінках ( повідомлення чи біографію письменників, композиторів, спортсменів та інших видатних людей), розвивають свій кругозір знань (шукають в Інтернеті ребуси, шаради, кросворди, головоломки та інші розвиваючі завдання для вивчення якої-небудь теми). Прочитують письменників твори, мають гарну підготовку до кожного уроку різних предметів.

Можна цікаво підготувати виховні чи інші класні, шкільні та позакласні заходи, які мають позитивні результати у вихованні молодого покоління. Можна ретельно самостійно підготуватись до іспитів (старшокласникам). Брати активну участь в електронних конкурсах, олімпіадах, конференціях… не тільки міських, обласних, але й у Всеукраїнських, Міжнародних. Школярі пишуть листи та відправляють їх через електронну пошту, створюють свої блоки, спілкуються в чатах та соціальних мережах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми в форумах, розвиваючи своє мовлення, пам’ять, використовують веб-камеру, skype, та грають в онлайнові ігри.

Ніколи раніше не було так легко, швидко та зручно знайти людей будь-якого віку, соціального статусу, статі, національності, рівня досвіду й дискутувати ними на якісь завгодно теми, що є цікавими для певних груп. Це більш стосується телевізійної передачі «Жди мене», яка включає в себе канали кількох країн.

Безумовно, Інтернет є не тільки безпечним, але й небезпечним.

Надмірне перебування дітей за комп’ютером може призвести: до ізоляції сором’язливих дітей, відволікати їх від інших видів діяльності, таких як виконання домашньої роботи, заняття спортом, сон, спілкування з іншими дітьми, особливо нецензурною лексикою

В Інтернеті швидко розвивається злочинне спілкування. Агресивно налаштовані особи у своїй діяльності. Вони розповсюджують віруси, торгівлю людьми та дітьми через онлайн, розповсюджують фільми з насильства та жорстокості над неповнолітніми, порнографії, зокрема, дитячої, залякування та приниження. Намагаються залучити неповнолітніх дітей до наркотичних засобів, суїциду, міжнаціональну та релігійну ворожнечу, расизм, фашизм, молодіжну агресивну течію, ігрову залежність з негативним змістом.

Небезпечні в Інтернеті контакти з незнайомими людьми та зустрічі з ними в реальності.

Діти молодшого та середнього віків повинні користуватися сімейною адресою електричної пошти, а не власною. Проте власна кореспонденція має залишатися у сімейній папці вхідних повідомлень, щоб батьки могли перевірити і застерегти про підозрілі на вигляд повідомлення. Також можна попрохати провайдера, які варіанти сімейних облікових записів електронної пошти він пропонує, та розглянути можливість використання фільтрів електропошти, що запобігає надходженню спаму.

Це є актуальною проблемою в даний час, тому не потрібно приховувати від батьків свою зайнятість в Інтернеті.

Вчитель. Ви прослухали інформацію про «Безпечний Інтернет» і когось ця інформація зацікавила, хтось задумався над своїм майбутнім життям, проблемами, а хтось із вас трішки, можливо, втомився, тому я вам пропоную для розрядки розв’язати кросворд.

1. «Дверцята» до інших сторінок.

2. Електронна «книжка», де міститься різна інформація.

3. Сторінка сайту.

4. Комп’ютери, з’єднані між собою.

5. Програма для перегляду веб-сайтів.

6. Програма для спілкування.

Вчитель.Тема нашого заходу присвячена «Безпечній роботі в Інтернеті», тому всі сьогоднішні вправи повинні допомогти нам розібратися в цьому питанні.

«Хто надіслав листа?»

На вчительському столі стоїть поштова скринька. Вчитель видає учням стікери і просить кожного(ну) написати позитивне побажання або просто хороші слова одному із учасників семінару. Написані слова на стікері вкидаються у поштову скриньку так, щоб цей учасник не бачив, хто надає йому побажання. Потім відкривається поштова скринька з побажаннями, прочитується мовчки, але учасник семінару не може вгадати відправника «побажання».

Висновок учителя: так само відбувається зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише вам листи, побажання, спілкується з вами. В Інтернет просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону. То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.

Відео «Знайомство в Інтернеті»

Вчитель. Отже, зустрічатися з інтернет-знайомими може бути небезпечно.

Тож погоджуватись на зустріч потрібно лише вдень та в людному місці.

Вчитель. Вправа «Небезпека в Інтернеті!»

Вчитель роздає карточки з позначками «+» і «-», учні об’єднуються у дві групи. Перша команда записує негативні сторони Інтернету, друга – позитивні. Потім кожна команда представляє свою роботу.

Вчитель. Питання:

Чого більше нам приносить Інтернет: позитиву чи негативу?

Від чого залежить наша безпека в чаті?

Вчитель. А зараз я вам пропоную провести фізкультхвилинку «Збери рукостискання». За 10 секунд потисніть руку якомога більшій кількості людей. (бігають по класу, тиснуть один одному руки)- Кому скількох людей вдалося привітати?

- У кого виник дискомфорт?

- Якщо так, то чим він викликаний?

- Вам сподобалося вітати один одного? - Спілкуючись в Інтернеті ви не можете бачити віртуального друга, дивитися йому в очі, бачити говорить він правду чи ні, обійняти його. Тож подумайте, невже незнайома людина приємніша, ніж сотня простягнутих рук друзів?

- Добре, а ми продовжуємо працювати далі.

Вчитель. Вправа «Дегустація» Необхідно10 різних продуктів харчування, які змелені для дегустації. Це може бути: товчений мускатний горіх, товчений мигдаль, макові зерна, сіль, цукор, цукрова пудра, приправа, кава, какао, сухе молоко, мука, гірчиця, кориця і ін. Потрібно дуже мало кожного продукту: тільки для того, аби спробувати. Кожен учасник самостійно куштує продукти та заповнює свій лист: «Що це?» та «Для чого це використовується?». Коли всі заповнять свої листки вчитель просить прочитати. - Чому важко розпізнати деякі речовини? Чому не завжди були впевнені у відповіді? Чому деякі речовини ви одразу назвали? Чи можемо ми щось приготувати із цих речовин, не маючи їх назв? - Аналогія в роботі із Інтернетом: досить часто ми «дегустуємо» програмне забезпечення, завантажуючи із невідомих сайтів. Також дозволяємо завантажувати певні програми та ігри на свій комп’ютер, не знаючи навіть їх призначення. Якщо ми не знаємо назви і не знаємо саму «речовину» - краще не куштувати.

Вчитель. Пропоную вам наступну вправу «Правила». Вам потрібно об’єднатися у групи. Давайте одні будуть «Однокласники», а інші – «В контакті».

Для плідної роботи в Інтернеті, захисту від непотрібної інформації, нам необхідно дотримуватися правил користування Інтернет-ресурсами. Зараз вам в групах необхідно обговорити і розподілити важливі правила безпеки поведінки дітей та підлітків в мережі Інтернет в графи «ніколи» або «завжди». Я вам роздаю стікери-пелюстки з різними правилами, а ви повинні одна група відібрати пелюстки з правилами, які потрібно виконувати завжди, а інша – ніколи.

Коли діти готові, на дошці клеються дві квітки з правилами поведінки в мережі Інтернет. Діти пояснюють, чому саме ці пелюстки обрали.

Відео «Правила з інтернет-безпеки»

Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків (роздати учасникам семінару)

· Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

· Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

· Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.

· Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

· Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

· Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

· Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

· Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

· У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

· Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.

· Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

· Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

Вчитель: Пропоную для закріплення переглянути ще одне відео.

Відео «Безпечний Інтернет для учнів»

Підсумки роботи

На початку вправи кожний учасник отримує стікери: «м’яч», «знак питання», «записник».

На листі: валіза, пральна машинка і корзину для сміття Вчитель. Вам пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом: - якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;( «м’яч») - якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;(«знак питання») - якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.(«записник»)

Вчитель: на початку заняття ви приклеїли на дошці смайлики, які показували ваш настрій. Чи хотіли б ви зараз поміняти їх на інші?

Відповіді учнів.

Вчитель: Чи справдилися ваші очікування?

Відповіді учнів.

Висновки вчителя: Я вважаю, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання.

Дякую всім за співпрацю!

Кiлькiсть переглядiв: 4005

Коментарi

  • ManuelTum

    2017-09-23 06:01:55

    301 Moved Permanently [url=https://www.viagrapascherfr.com/]301 Moved Permanently!..[/url]...

  • Jenntece

    2017-04-07 01:36:33

    Zac Brown Band is an acclaimed nation vocalist, so don't miss the likelihood to visit [url=http://zacbrownbandtourconcerts.com/]Zac Brown Band concert schedule 2017[/url]...

  • GraceAvami

    2017-04-05 07:33:47

    Революционное обновление "XRumer 16.0 + XEvil": решение капч Google, Yandex, Facebook, ВКонтакте, а также свыше 8400 (!) других типов captchas, с высокой скоростью (100 изображений в секунду) и точностью (80%-100%). В XEvil 2.0 реализовано подключение любых SEO/SMM программ - XRumer, GSA, ZennoPoster, VKBot, A-Parser, и многих других. Готовится абсолютно бесплатная демо-версия. Интересно? см. в YouTube "XEvil: new OCR - captcha solver"...

  • Williamunomma

    2017-02-13 01:00:39

    Hello. I need to contact admin. Thank you....

  • Oksanaploke

    2017-02-13 00:36:51

    dna moczanowa a dieta atak dny [url=http://seeknet.pl/]http://seeknet.pl/[/url] co to jest dna moczowa podagry...