Тема: Гроші. Бюджет сім’ї

Мета: ознайомити учнів з поняттям «сімейний бюджет»;

дати уявлення про розподіл грошей в сімейному бюджеті;

навчити планувати;

вчити взаємодії і роботі в парах, групах;

розвивати пізнавальний інтерес;

розвивати пам'ять, мислення, увагу, мову;

розширювати кругозір;

виховувати взаємовідносини в колективі;

виховувати бережливість, навчати економити

Обладнання: комп’ютер, презентація, аудіозапис казки «Петушок и бобовое зернышко», кросворд «економіка»; картки із прислів’ями;

Листочки і ручки у дітей.

1. Вступне слово вчителя

Лунає запис пісні «Мани-мани», поки лунає 1 куплет вчитель говорить:

Учитель : Сьогодні ми з вами будемо подорожувати справжнім океаном. Але океан цей незвичайний. Він складається не з води, а з речей, які можна об’єднати в одне слово. Це - речі, які люблять всі: і дорослі, і малі, і хлопчики, і дівчатка;

це речі, без яких зараз неможливо уявити своє життя;

це речі, без яких у людства виникає багато проблем, і які, в той же час, приносять багато бід;

ми поговоримо про те, що для декого є щастям, а для комусь приносить горе;

ми поговоримо про що б ви думали?..може, ви зрозуміли з пісні..... (коли почне грати приспів) про гроші!

Отже, перший острів, куди ми тримаємо курс – товар.

Був час, коли люди зовсім не знали грошей. (слайд)Жили вони тоді племенами (великими групами на чолі з ватажком), займалися полюванням і збиранням, виготовленням простих знарядь праці. Древній мисливець не міг обійтися без списа, гарпуна. Добре, якщо він сам міг виготовити його. А якщо ні? Як йому бути? Діти: обміняти. Учитель: Вірно. (слайд) Рибу на гарпун, шкуру козла на спис, оленя на пучок стріл у тієї людини, який умів їх відмінно виготовляти. Це був найпростіший обмін, коли один товар міняли на інший. Поступово одні люди приручили диких тварин, і з'явилося скотарство. Інші зрозуміли, що рослини можна вирощувати, і зайнялися землеробством. Треті стали займатися ремеслом: виготовляли знаряддя праці, одяг. На зміну простому обміну між ними прийшов обмін за допомогою предмета-посередника. У різні часи роль такого посередника виконували самі різні предмети, які з'явилися попередниками сучасних грошей: зерно, шкури тварин, камені, раковини.

А ми припливли до наступного острова – Бартер.

Хто чув слово «бартер», що воно означає? (відповіді дітей)

А давайте послухаємо казку «Півник і бобове зернятко», а потім і побачимо, чи ви були праві.

Звучить аудіо запис казки + супровід комп’ютерною презентацією.

Обговорення казки

А ще в яких казках присутні економічні відносини? (можливі відповіді: «Колобок (Я тобі пісеньку заспіваю, а ти мене відпусти)»

«Золота антилопа»

«Сестриця Оленка і братик Іванко»)

А, може, чиїсь батьки роблять обмін товарами,так званий бартер.

(відповіді дітей

Приклад: картопля на кавуни і т.д.)

Чудово. А чи знаєте ви, коли і де з’явилися перші паперові гроші?

Паперові гроші були винайдені у Китаї. Перший раз купюри були випущені в обіг ще у 119 р. до н.е. через гостру нестачу металу. Тоді як боргові розписки державного казначейства використовувалися шматочки шкіри білих ланей. А от паперові гроші були випущені у 807 році. Отже, наступний острів – Гроші.(супроводжується комп’ютерною презентацією) А що таке гроші? (Це – загальний еквівалент вартості, тобто такий товар, який можна обміняти на будь-який інший товар і який займає мало місця). В даний час в Україні існує така валюта як гривня, одна гривна становить сто копійок. На всіх українських грошах зображена українська символіка, так варто відзначити, що на грошах намагаються зобразити і передати людям національне значення всієї України. Тобто на грошах зображені великі українські діячі, такі як: Тарас Шевченко, Леся Українка, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Ярослав Мудрий, Володимир Великий. На кожній купюрі є свій індивідуальний серійний номер, а так само на зворотному боці кожної купюри зображено герб України. Крім того, в побуті багато монет, номіналом 1,2, 5,10,50 копійок, все монет мають різний розмір і різний колір, або білі, або жовті, на зворотному боці монети так само зображена символіка України, а на лицьовій тільки номінал і якийсь орнамент.

Діти, а які ще види грошей ви знаєте?

(відповіді дітей : долари, євро і т.д.)

Чудово. Молодці, що знаєте. А ми з вами продовжуємо подорожувати і наближаємося до острова БЮДЖЕТ. Діти хто чув таке слово? А що воно, на вашу думку, означає? (супроводжується комп’ютерною презентацією) Так, це ніби наш гаманець, у який надходить прибуток і з нього ж і витрачаємо. І для того, щоб все у нас було добре, потрібно, щоб доходів вистачало на всі заплановані витрати.

Зараз ми з вами повчимося розподіляти гроші з сімейного бюджету.

Давайте об’єднаємося у дві групки .

Завдання для першої групки: Тато синові дав на місяць 100 грн. Як хлопчикові розпорядитися грошима, якщо: - обід в школі - 5грн., а в місяці 4 робочих тижні? - чи залишаться у нього зайві гроші на розваги?

Завдання для другої групки: Бабуся подарувала онукові 50 гривень. Як можна витратити ці гроші за місяць? Що купити? Морозиво - 2грн. Кіно - 15 грн. Цирк - 30 грн. Чіпси - 5 грн. Книга - 20 грн. Солодка вода - 5 грн. Диск з грою - 45 грн. Молодці, із завданням справилися гідно.

А ми з вами підпливаємо до острова «Кросворд»

На цьому острові ми повинні розгадати кросворд під назвою «БЮДЖЕТ». Тут шість завдань, тому ми зараз із вами об’єднаємося в пари і кожна пара має відгадати одне слово: 1. Прямий обмін одних товарів на інші? (Бартер) 2. Паперові гроші? (Купюри) 3. Особливий товар, який можна обміняти на будь-які інші товари і послуги? (Гроші) 4. Гроші, які відкладають на майбутнє? (Заощадження) 5. Вартість однієї речі, предмета? (Ціна) 6. Плата за роботу? (Заробітна плата - зарплата) Молодці, чудово справилися із завданнями. А на нас чекає острів «Загадка», давайте не будемо гаяти часу і відпливемо туди, де на нас чекає декілька загадок: Продукт праці, що можна обміняти, Купити і самому перепродати ... Звезти на ярмарок, на ринок, на базар. Що це за продукт? Скажи - ...(ТОВАР)

Прийшли кудись, милуємось

І всьому ми дивуємось.

Тут долари і гривні зберігаються.

Приміщення це …(БАНКОМ) називається. Ну, і остання на сьогодні загадка:

Міг вчора на сто рублів Взяти ти тищу сухарів, А сьогодні сто рублів - Це дев'ять сухарів. І така ситуація Називається ...(ІНФЛЯЦІЯ) А інфляція, діти, це знецінення грошей. Це ситуація, коли грошей випущено більше, ніж товару. Ось і закінчується наша подорож. Незабаром настане чудове свято - Міжнародний жіночий день 8 Березня. Кожен з вас буде готувати мамі, бабусі, сестричці, подружці подарунки. І не засмучуйтеся, якщо у вас немає грошей на придбання цих подарунків – краще зробіть їх власними руками.

В день святковий, в день весняний Проліски зберу для мами. Як іще поздоровляти? Знову щось намалювати?

Мрію гроші заробляти, Щоб для мами купувати Справжні, дорогі дарунки – Нащо їй мої малюнки?

Привітав. Мамуся взяла Мій малюнок і сказала: «Синку, всі твої малюнки – Найкоштовніші дарунки!

Хто мені, скажи, крім тебе Подарує синє небо, Сонце, що отак сміється? Це ніде не продається!

І бабуся наша, знаю, Теж малюнки зберігає, Ті, що їй колись на свята Дарував малим твій тато!»

Мамині слова приємні! Малював я не даремно! І в подяку за дарунок Я отримав поцілунок!

Отже, гроші – не головне, головне – любов. Любіть і поважайте один одного і все у вас буде добре! Це і є наш головний острів – острів ЛЮБОВІ.

Пісня «Про гроші»

Кiлькiсть переглядiв: 167

Коментарi